Punktem koniecznym do rejestracji spółki jest określenie jej siedziby. Zgodnie z przepisami, wskazanie siedziby spółki jest obowiązkowe i musi zostać dokonane na etapie zawierania umowy spółki.
Siedziba spółki, która należy do osoby prywatnej to miejscowość w której ma siedzibę jej organ zarządzający (chyba, że umowa spółki stanowi inaczej). Miejscowość to określony teren zabudowany lub zamieszkały przez ludność, którym może być:
- miasto
- wieś
- osada
- osiedle
- kolonia
- przysiółek
Nie należy mylić siedziby spółki z jej adresem siedziby. Adres spółki zawiera bardzo precyzyjne informacje, takie jak ulica, numer budynku oraz lokalu. Siedziba spółki powinna być ustanowiona na terytorium Polski, a ustalana jest przez wspólników w umowie. Adres spółki ustala zarząd i wskazuje go sądowi rejestrowemu w zgłoszeniu spółki do KRS.
Określenie siedziby spółki jest bardzo istotne szczególnie ze względów prawnych. Siedziba spółki stanowi domniemane miejsce zgromadzeń wspólników, wykonywanie zobowiązań, a także wpływa na właściwość miejscową sądów.
Nasza Kancelaria Prawna od wielu lat zajmuje się pełną obsługą spółek, fundacji, stowarzyszeń i JDG z całej Polski.
Oferujemy:
- rejestrację firm
- obsługę księgową
- aktualizację danych w KRS
- wirtualne biuro
Obsługa w całej Polsce, współpraca online.